Seepje is B Corp!

Een schonere én mooiere wereld, dat is waar we ’t voor doen bij Seepje. Onze producten zorgen voor ultiem was- en poetsplezier bij onze fans en we realiseren een positieve impact. Dan voegen we écht iets toe. Voor jou, voor alle overige betrokkenen en voor het milieu. We zochten een veelomvattende beoordeling van onze impact op álle fronten. Iets waarmee we konden meten hoe goed we het nu echt doen. En iets dat ons allemaal inspireert het beste in Seepje naar boven te blijven halen.

Daarom zijn we sinds 2019 officieel een B Corp! We zijn daarmee onderdeel van een wereldwijde beweging die voor een nieuwe definitie van bedrijfssucces staat: winst en groei dienen een betere wereld.

Wat is B Corp?

Misschien heb je nog niet van B Corp gehoord… Wereldwijd zijn er inmiddels meer dan 2.500 organisaties die zichzelf Benefit Corporation mogen noemen. Met elkaar vinden we dat de meest uitdagende problemen van de samenleving niet opgelost kunnen worden door de overheid en non-profitorganisaties alleen.

Zo draagt Seepje bij aan een betere wereld:

  • Onze producten zijn altijd voor minimaal 99% natuurlijk en we vervangen daarmee een heleboel liters synthetisch was- en poetsmiddel, gebaseerd op fossiele grondstoffen zoals aardolie.
  • Door betere werk- en leefomstandigheden te creëren in India en Nepal, zorgen we voor meer gelijkheid en eerlijke kansen.
  • We zorgen voor het milieu doordat onze producten minder belastend zijn, en we geven de natuur meer waarde. Zoals onze Sapindus bomen in India en Nepal.
  • In samenwerking met onze sociale werkplaats creëren we werkgelegenheid voor mensen met een beperking.

Hoe scoort Seepje?

“Veel bedrijven roepen dat ze ‘het goede’ doen, maar volgens welke maatstaf?”, dat was de gedachte van de B Corp oprichters. Bedrijven doorlopen een assessment waarbij in totaal 200 punten te behalen zijn. Bij minimaal 80 punten voldoet het aan de hoogste standaarden wat betreft sociale en duurzame prestaties, verantwoordelijkheden en transparantie.

Onze impactmeter Karel vertelt:

“Seepje heeft bij de eerste beoordeling 84 punten behaald! Het is een goed begin. Op het gebied van milieu scoren we heel goed: doordat we bij het kiezen van ingrediënten echt vooruitstrevend zijn. Neem bijvoorbeeld onze wasverzachter: 100% natuurlijk én Vegan. Door ons Washok te verduurzamen, bijvoorbeeld door beter te recyclen en minder water te gebruiken, kunnen we onze score verbeteren. Ons doel? Nu eerst naar minimaal 100 punten! Elk jaar moeten gecertificeerde bedrijven zichzelf opnieuw bewijzen, dus we gaan ervoor.’

Missie: schoner én mooier

Wil jij meer weten over onze de manier hoe Seepje haar keten inricht en welke impact dit heeft op alle betrokkenen en het milieu?

Een Brief van Seepje: alleen voor de échte waskanjers! Hoor jij daarbij?

Ja! Misschien later

Een brief van Seepje

Nieuwe producten, acties en wastips: Melanie houdt je maandelijks op de hoogte!

Een brief van Seepje

Nieuwe producten, acties en wastips: Melanie houdt je maandelijks op de hoogte!

Een brief van Seepje

Nieuwe producten, acties en wastips: Melanie houdt je maandelijks op de hoogte!

Een brief van Seepje

Nieuwe producten, acties en wastips: Melanie houdt je maandelijks op de hoogte!

Een Brief van Seepje: alleen voor de échte waskanjers! Hoor jij daarbij?

Ja! Misschien later

Nieuwe producten, acties en wastips: Melanie houdt je maandelijks op de hoogte!

Misschien later

Een brief van Seepje

Nieuwe producten, acties en wastips: Melanie houdt je maandelijks op de hoogte!