Seepje maakt wasmiddelen, wasverzachter, afwasmiddelen, allesreinigers, handzepen én vaste zepen van de beste ingrediënten uit de natuur, zoals de schillen van de Sapindus mukorossi vrucht uit Nepal. We gebruiken alleen de schoonste ingrediënten en samen betalen we daar een eerlijke prijs voor. Onze missie? Een schone toekomst voor ons allemaal!
Het begon in maart 2013, toen Melvin en Jasper op televisie zagen hoe mensen in Nepal natuurlijke zeep maakten van vruchtenschillen. De Sapindus schil bevat saponine, een natuurlijke vorm van zeep, die vrijkomt wanneer de schillen met water in aanraking komen. Melvin en Jasper kwamen in contact met Hari, de Nepalese schillenboer, en besloten hun studiefinanciering bij elkaar te schrapen om een eerste lading schillen richting Nederland te verschepen. Ze zagen ‘n kans om hier mensen blij te maken met een wonderschoon product, en tegelijkertijd de werk- en leefomstandigheden in Nepal te verbeteren!
Inmiddels is Seepje verkrijgbaar bij online en offline winkels in heel Nederland, België, Duitsland, Zwitserland, Spanje en zelfs Zuid-Korea. En dat vinden we belangrijk. Want hoe meer mensen Seepje gebruiken, hoe meer we samen kunnen betekenen voor mensen en het milieu!
Je kunt ons bellen of mailen!
Bel: +31-(0)85-0605000
Mail: hoi@seepje.nl
En alsof dat nog niet bont genoeg is… Je kunt ons natuurlijk ook altijd Facebooken of Instagrammen.
Als natuurliefhebber viel Stephan als ‘n blok voor de natuurlijke producten van Seepje. Sindsdien is het he-le-maal aan: samen met het Seepje salesteam verovert hij zoveel mogelijk harten met Seepje. En met zijn supermarktervaring, voelt dat als z’n tweede natuur! Energiek als hij is maakt hij van alles een sport: van z’n dagelijkse fietsrit naar het washok tot het crunchen van verkoopcijfers. Go go go Stephan!
De gedreven en vrolijke Ilse zet zich keihard in om met Seepje zoveel mogelijk impact te maken. Als ze niet bezig is met de ambitie om Seepje CO2-neutraal te maken, dan is ze wel in gesprek met de mensen die zich inzetten voor Seepje, zoals de kanjers op de sociale werkplaats en de schillenboeren en partners in Nepal. Te gek, toch?!
Hester houdt zich als hartstochtelijk marketeer bezig met het reilen en zeilen van het marketingteam; van keuzes binnen het assortiment tot het aanscherpen van communicatie. Haar missie? Ervoor zorgen dat ‘t impactvolle verhaal van Seepje bij zoveel mogelijk mensen in het hoofd en hart komt. En oh ja, nieuwsgierig als ze is, houdt ze trends en marktdata goed in de gaten, en gaat ze zo vaak mogelijk op reis om andere culturen te ontdekken.
Marcel wil niets liever dan dat zijn kinderen opgroeien in 'n schonere én mooiere wereld. Daarom is hij constant op zoek naar originele manieren om, samen met de grote supermarkten, 't Seepje-verhaal bij zoveel mogelijk winkelende mensen te krijgen. Toffe promoties, nieuwe producten in zoveel mogelijk winkels: hij regelt het allemaal! Da's pas impact maken!
Seepjes schoonheid zit volgens Janita van binnen én van buiten. Als interieurlover viel ze voor de looks van Seepje, maarrr met een kleintje op komst wordt een schone toekomst nóg belangrijker. En dat mag iedereen weten! Vrolijk toert ze het hele land door om inkopers bij hoofdkantoren en winkels te overtuigen van écht duurzaam wassen. Ook hosselt ze te gekke promoties en mooie acties, zodat niemand meer om ons natuurlijk schoon heen kan. Wat ‘n topper!
De vrolijke en enthousiaste Elke kan niet alleen goed skiën van 'n berg naar beneden, maar brengt ook Seepje naar de top! Ze pakt alle kansen om 't verhaal van Seepje te vertellen aan online shoppers, op onze eigen webshop én aan andere online retailers waar we mee samenwerken. Deze hardloop-liefhebster rent niet alleen buiten, maar ook voor impact. Tof, hè?
Bij Seepje staan de Soapies op 1, en daar komt Francien om de hoek kijken. HR kent geen geheimen voor haar en zij zorgt voor 'n flinke portie werkplezier! Vacatures schrijven, contracten opstellen, teamlunches verzorgen en allllles dat daartussen, valt weet Francien wel raad mee! En als dat nog niet genoeg is... ze werkt ook als lifeguard! Als dát geen mensenmens is, weten wij 't ook niet meer ;)
Hoe we met het impactvolle verhaal van Seepje de meeste mensen bereiken? Alex weet 't! Deze digitale duizendpoot houdt onze online advertising onder 'n vergrootglas en weet aan welke knoppen hij moet draaien om nog meer impact te maken. Alex is niet alleen fanatiek in z'n werk. Op 'n surfplank voelt hij zich helemaal thuis. Net als achter een pingpongtafel trouwens, daar is de score al snel 11-0!
Alle hens aan dek met onze Sales Kapitein Milou! Ze speelt moeiteloos in op kansen voor Seepje om (internationaal) te groeien. Ze onderhoudt relaties als geen ander, met het oog op de toekomst. Nieuwe partners? Ook daar stapt ze met plezier op af. Met een kleintje thuis houden het wassen & poetsen haar ook in haar vrije tijd lekker bezig!
De gedreven Anisa is verantwoordelijk voor 't werven van winkels waar Seepje haar verhaal mag delen. Dat is niet 't enige dat ze doet... Ook zorgt ze voor toffe acties en informeert en adviseert ze 't winkelpersoneel. Ze mag dan wel klein van stuk zijn, haar plannen zijn groots! Met haar kwaliteiten en enthousiasme krijg ze 't allemaal voor elkaar.
Evelijn is de rots in de branding voor het salesteam. Ze ondersteunt accountmanagers en vormt de schakel tussen hen en onze supply chain. Een echt mensenmens, die graag kijkt of de samenwerking tussen collega's nóg beter kan. Marktdata analyseren en vertalen naar strategische inzichten kan ze als de beste. Geen toeval dat ze dol is op strategische spelletjes... Iemand zin in een potje carcassonne?
Jessy hoort inmiddels bij het meubilair. Niet alleen omdat ze met haar vrolijke kleding lekker blendt met onze verpakking, maar ook omdat ze jaren geleden als stagiaire bij Seepje is begonnen. Jessy is verantwoordelijk voor de planning van de productieketen, want al die Seepjes moeten wel op tijd voor onze fans in de schappen staan! Dat betekent vooral veel bellen, bellen en nog eens bellen. Maar met die energie van Jessy zijn dat louter vrolijke gesprekken!
Het merk Seepje? Evelien ademt 't! De gepassioneerde Evelien zorgt ervoor dat alles wat we doen écht Seepje is. Dat betekent dus écht al-les, hè? Van PR tot verpakkingen en van marktonderzoek tot samenwerkingen... Evelien hosselt 't!
Kristiaan is de nummer 1 grootverbruiker van Seepje. Geen wonder dat hij ervoor zorgt dat er altijd genoeg Seepjes op voorraad zijn. Zo kom jij ook niet zonder te zitten! Kris zorgt samen met 't Supply Chain Team voor 't duurzaam inkopen, produceren en leveren van de Seepjes. Altijd met een vriendelijke lach en positieve instelling!
De enthousiaste Barbara houdt van plannen, organiseren en de fictieve puntjes op de i. Da's maar goed ook, want ze is verantwoordelijk voor 't analyseren en handelen naar de vraag van Seepjes, zodat niemand ooit zonder komt te zitten! Ook ondersteunt ze bij inkoop en monitort en verbetert ze 't klantcontact.
Het proces van bestelling tot levering? Timo weet 't! Hij is verantwoordelijk voor de bestelmail, orderverwerking én 't transport. Deze alleskunner pakt elke kans en ondersteunt naast zijn eigen werkzaamheden ook 't Supply Chain team. Da's nog 'ns tof!
Scandinavië? Frankrijk? Korea? Niets is de goedlachse Daniël te gek. Elke dag is hij in gesprek met een ander deel van de wereld, want hij heeft maar één doel: zoveel mogelijk mensen in de wereld kennis laten maken met Seepje. En óf dat 'm gaat lukken!
De gemotiveerde en ambitieuze Bas is verantwoordelijk voor 't inkopen van alle ingrediënten en andere componenten die we nodig hebben om Seepjes te maken! Daarnaast houdt hij alle marktontwikkelingen in de gaten. Onderhandelen, plannen en knopen doorhakken... Bas hosselt 't!
Lotte klust niet alleen graag in huis... Bij Seepje klust ze hard aan onze groei. Ze is goed met cijfers en is verantwoordelijk voor alle financiële processen. Ze stelt rapporten op, ondersteunt wasman Melvin met financiële projecten en zorgt ervoor dat de teams binnen Seepje de juiste strategische beslissingen kunnen nemen. Kort gezegd: deze pianospelende topper laat de cijfers de juiste kanten op rrrollen!
Lilly's creatieve brein en passie komen goed van pas om 't unieke Seepje-verhaal op beeld te krijgen. Foto's, video's, animaties,... Geen dag ziet er 't zelfde uit voor Lilly! Ook de verpakkingen geeft ze graag een frisse nieuwe Seepje-look. Zo inspireert ze anderen om samen met ons te kiezen voor 'n schone toekomst!
Als mede-oprichter en hoofd van alle Wasdokters is er letterlijk geen man die meer van wassen én poetsen weet dan hij. Bovendien is Melvin verantwoordelijk voor de financiële en logistieke zaken. Om nog maar niet over de productie te spreken, want hij doet niets liever dan 'ns lekker in die Seepje-ketel roeren... Toch?
Als mede-oprichter houdt hij zich gepassioneerd bezig met Seepjes' strategische en creatieve processen, zoals het ontwikkelen van de producten en de marketing en communicatie... Ook is 'ie regelmatig op de bühne te vinden om het Seepje-verhaal door te vertellen! Jasper is veel onderweg, want hij's ook verantwoordelijk voor de verkoop en allerlei relaties. Maar als 'ie dan een keer op kantoor is, zit hij het liefst met z'n laptop in de strandstoel.
Onze missie wordt gesteund door DOEN Participaties B.V., Fair Capital Partners Impact Investing en ABN AMRO Sustainable Impact Fund (SIF). En daar zijn we super blij mee! Bij allen staat maatschappelijke impact altijd voorop. En net als Seepje hebben ze de ambitie om iets goeds te doen voor de wereld middels duurzaam ondernemen.
Ons Washok vind je op de Mauritskade nummer 1 2514 HC in Den Haag. Bel of mail je even voor een afspraak?
Voor grondig onderzoek:
Let op: wij zijn onlangs verhuisd, op sommige verpakkingen staat een ander adres aangegeven.